Gökay Bostancı
128.326
18 Şubat 2021 Perşembe

Web Sitesi Trafiği Nasıl Öğrenilir? Nasıl Artırılır?

İnternet sitenize ait trafiği öğrenebileceğiniz bazı özel araçlar vardır. Ücretsiz araçlar arasında Google Search Console ve Google Analytics yer alır. Araçları kullanarak site trafiği hakkında kapsamlı bir bilgi elde edebilir ve gerekli iyileştirmeleri yapabilirsiniz. Web sitesinin performansını ölçebileceğiniz Google Analytics sayesinde sitenizi kaç kişinin, ne zaman ve hangi sayfalar üzerinden ziyaret ettiğini öğrenebilirsiniz. Böylelikle kullanıcı davranışlarıyla ilgili bilgi almış olursunuz.

Aksiyon alabilmenizi sağlayan ve yeni bir yol haritası çizebileceğiniz araçlar aynı zamanda içeriklerinizin ne kadar beğenildiğini veya beğenilmediğini görebilmenin en keskin yollarını sizlere sunar. Kullandığınız anahtar kelimelerin SEO açısından işe yarayıp yaramadığını da aynı yöntemle öğrenebilirsiniz.

Rakip web sitelerinin trafiği hakkında bilgi almak isterseniz SemRush ve Ahrefs gibi ücretli araçları da kullanabilirsiniz. Araçlar, SEO profesyonelleri tarafından da tercih edilir.

Web Sitesi Trafiği Nasıl Artırılır?

Site trafiğinizi ücretli yolları deneyerek artırabilirsiniz. Bu yöntemler arasındaki Google Ads reklamlarından yararlanabilirsiniz. Ayrıca sosyal medya reklamlarını da deneyebilirsiniz.

Google Ads Reklamları

Google’ın sunduğu Ads platformu sayesinde sitenize trafik çekebilmeniz mümkün. Reklam veren olarak reklamların yayınlanacağı ülke, şehir ve bölge gibi seçimleri siz yapabilirsiniz. Ayrıca bu reklamların gösterileceği cinsiyet ve yaş gibi demografik tercihlerinde de bulunabilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamları

Günümüzün vazgeçilmezi olan sosyal medya reklamları sayesinde trafiğiniz artabilir. Facebook, Instagram, Twitter ve diğer sosyal ağları kullanabilirsiniz. Bu sosyal ağlar üzerinden kendinize geniş bir kitleyi çekebilirsiniz.

Organik Trafik Çekme Yöntemi

İnternet sitenize organik bir şekilde trafik çekmek istiyorsanız SEO çalışmaları yapabilirsiniz. Arama motoru optimizasyonu çalışmaları yaptığınız zaman geniş bir hedef kitleye ulaşmaya başlarsınız. Arama motorları üzerinden yapılan aramalarla sitenizi ziyaret eden kişiler organik trafiğinizi temsil eder. Eğer daha fazla organik trafik istiyorsanız internet sitenize güncel SEO çalışmaları uygulamalısınız.

E-ticaret siteleri ve diğer tüm sitelerde SEO planlamasının yapılması organik trafik açısından büyük bir önem taşır. İçerik oluşturmanın ve kullanıcı deneyimini en üst seviyelere getirebilmenin anahtarı SEO’dur.

Referral Trafik

Google Analytics, verilerinizde referral trafik olarak bir bilgi düşebilir. Bu trafik çeşidi, farklı sitelerdeki bağlantılardan sitenize gelen trafiği sembolize eder. Linkler, referral trafiğinizi artırmak için doğal yollarla kazanılabilir. Ayrıca bu bağlantıları satın alabilirsiniz.

Google Analytics sayesinde istatistikleri net bir şekilde görüntüleyebilir ve kullanıcıların size nasıl ulaştığını anlayabilirsiniz. Böylelikle siteniz için yarattığınız trafik kaynağının size ne kadar değer kattığını da görebilirsiniz.

Referral trafikler yönlendirme trafiği olarak da adlandırılır. Çevrimiçi pazarlama söz konusu olduğu zaman bu linkler son derece değerlidir. Farklı kaynaklardan internet sitenize müşteri ziyareti olabilir. Bu ziyaretlerin öne çıkan kaynaklarından birisi sosyal medya platformlarıdır. Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformlardaki yönlendirici linklerinizden gelen trafikler internet sitenizin referral trafiğini artırmaya başlar.

Yönlendirme trafiği getirebilmenin en iyi yollarından birisi sosyal ağlar arasındaki Pinterest’te olabilir. Pinleme özelliği Twitter’dan bile daha fazla yönlendirme trafiği çekebilir. Burada seçim tamamen size aittir. Gerekli testler ve analiz çalışmaları yaptıktan sonra hangi platformlarda ne tür stratejiler izleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Web sitesi trafiğini öğrenmenin sizlere büyük avantajları olur. Bu avantajlardan yararlanabilmek için düzenli olarak sayfalarınıza olan ilgiyi ölçmeli ve çalışmalarınızı bu istatistiklere göre düzenlemelisiniz. Doğru adımlar atabilmenizi sağlayan bu veriler ışığında içeriklerinizi ve stratejilerinizi en iyi şekilde yönetmeye başlayabilirsiniz. Ayrıca uyguladığınız en özel stratejilerdeki sorunları da analizler sayesinde pratik bir şekilde tespit edebilirsiniz.

Son Blog Yazıları