• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
20.522
15 Aralık 2020 Salı

Sesli Arama Optimizasyonu Nedir?

Google’ın önceliklerini her zaman kullanıcılarına verdiğini hepimiz biliyoruz. Bu sebeple, kullanıcıların doğal bir şekilde konuşma yoluyla iletişime geçebilmesini isteyen Google, sesli aramalara da büyük bir değer veriyor. Sizlere yol gösterecek bu rehberi incelediğiniz zaman sesli aramanın ne işe yaradığını ve nasıl çalıştığını öğrenebilir, sesli arama optimizasyonunuzu doğru şekilde yapabilirsiniz.

Sesli Arama Nedir?

Sesli arama, kullanıcının bir sesli asistan ya da cihaz aracılığıyla sorgulama yapabilmesini sağlayan yeni nesil bir teknolojidir. Asistan daha sonra kullanıcıların amaçlarını yerine getirmek için doğru bir cevap verir. Asistanlar arasında Alexa, Google Home, Cortana, Siri ve daha fazlasını bulabilirsiniz.

Sesli Arama Motoru Nasıl Çalışır?

Sesli arama, konuşma tanımayı karmaşık doğal dil işlemi sistemlerine bağlar ve bu şekilde çalışır. Sistemler, bireylerin neyi aradıklarını doğru şekilde tanımlamalı ve anlamalıdır. NLP olarak adlandırılan doğal dil işleme sistemleri, metni tam olarak anlayabilmek için yapay zeka tarafından kontrol edilir.

2012 yılında sesli arama, genel konuşma tanıma süreçlerini iyileştirebilmek için Derin Sinir Ağlarını (DNN) kullanmaya başlamıştır. Google’ın üçüncü arama algoritmalarının NLP teknolojisiyle birleşimi sonuçların doğruluğunu gözle görülür bir şekilde artırmıştır.

Son 5 yılı akın süredir, konuşma tanıma doğruluğunu artırabilecek birçok yeni girişim yapılmıştır. Doğruluk oranlarının artırılabilmesi için zamansal sınıflandırma ve sekans ayrımcı eğitim teknikleri sık sık kullanılmaktadır.

Zamansal sınıflandırma, zamanlamanın önemli değişken olduğu sekans problemlerini ele alan spesifik eğitim sinir ağı çıktısı türü olarak ele alınır. Sıralı ayrımcı eğitim, farklı dil modellerinde yer alan sıralı kısıtlamaları analiz ederek konuşma tanıma performansını iyileştirmeyi hedefler.

Sesli Arama SEO Nedir?

Kullanıcıların düşük riskli satın alma işlemlerini yapabilmek için sesli arama yardımcılarını test etmeleri arama pazarlaması dünyasında değişikliğe yol açar. Sesli aramalar 2019 yılının en popüler konuları arasında yer alıyordu. Sesli arama için optimize çalışmaları yapmanız geleneksel SEO uygulamaları için sizlere katkı sağlar.

Sesli aramalar için yararlanılabilecek SEO çalışmaları mevcut durumdadır. Yerinde içeriği optimize etme yönteminizin büyük bir bölümü bu çalışmalar neticesinde değişir. Featured snippet gibi öne çıkan snippet kısımlarında görünürlük şansınız da artabilir. Ses yardımcılarının arama sonuçlarını büyük olasılıkla çekebileceği ilk yer burası olur.

BERT Modeli Nedir?

Ekim 2018 döneminde Google’ın AI dil araştırmacıları, herhangi bir kişinin en gelişmiş yanıtlama sistemini eğitmesine yardımcı olabilecek BERT’yi tanıttı. NLPT için BERT sinir ağı tabanlı tekniğini kısa süre önce arama algoritmalarında kullandığını duyuran Google, birçok kişinin yeniliklere adım atmasına yol açmıştı. Bu durum, organik aramalardaki kelimelerin içeriğini iyi şekilde anlamak ve kullanıcı sorgularını en alakalı sonuçlar ile eşleştirmeye yardımcı oldu.

Ses Sonuçları Nasıl Optimize Edilir?

Sesli aramalar üzerinde optimizasyon çalışması yapabilmenin birçok farklı yolu vardır. Uzun vadeli stratejilerinizi planlarken farklı alanları düşünmeniz gerekir. Bunun için long tail anahtar kelimeler kullanmaya özen göstermeli ve jenerik anahtar kelimelere de ağırlık vermelisiniz.

Konuşmalar için içerik stratejisi oluştururken, müşteri yolculuğunun çeşitli aşamalarında uzun vadeli sorguları haritalamalısınız. Bu çalışmalar, doğal ve etkileşimli içerikler oluşturarak kullanıcıların sesli arama yoluyla sorgu aradıklarında verimli bir şekilde etkilenmelerini sağlar.

Mobil uyumlu siteler, yapısal veri düzeni, site hızı ve yerel işletme stratejilerine odaklanmak gibi detaylar da sesli arama optimizasyonun için son derece önemlidir. Sesli aramalar dönemlerde insanların mobil cihazlara geçişinin hızlanmasıyla birlikte çok fazla tercih edilir. Bu sebeple, klasik SEO çalışmalarını mutlaka doğru, güncel ve etkili bir sesli arama optimizasyonu ile desteklemeniz gerekir.

Son Blog Yazıları