• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
8.943
22 Şubat 2021 Pazartesi

E-Ticaret Sitelerinde Pinterest’in Yeri Nedir?

Pinterest, dünya çapında en fazla kullanılan platformlar arasındadır. Türkiye’de de etkilerini yavaş yavaş göstermeye başlayan bu platform özellikle e-ticaret alanında hatrı sayılır bir yere sahiptir. Video ve fotoğraf paylaşabileceğiniz Pinterest’in gücünden yararlanarak sizler de e-ticaret sitenize birçok farklı avantaj sağlayabilirsiniz.

İlgi alanlarınızla alakalı olabilecek en özel görsellerden oluşan bir pano gibi çalışan bu platform, kullanıcıların kendi fotoğraflarını veya beğendikleri başka fotoğrafları kendi profillerinde paylaşabilmelerine imkan sağlıyor. Diğer profillerdeki video ve fotoğrafları beğendiyseniz pinleme işlemini yapabiliyorsunuz. Pinleme işlemleri sayesinde farklı gönderileri kendi profilinizdeki özel panoya ekleyebiliyorsunuz.

İnsanların Facebook, Twitter ve Instagram gibi dev isimler için aradığı alternatifler arasında yerini alan ve büyük bir ilgi gören Pinterest, görsel ve video tabanlı içeriklerin milyonlarca kişi tarafından her gün görüntülenebilmesine ve paylaşılabilmesine imkan sağlayan en önemli adreslerden birisi oluyor.

E-ticaret alanındaki işletmelerin ciddiye alması gereken Pinterest, her geçen gün daha fazla kullanılan platformlardan birisidir. ABD’de en büyük 3. sosyal ağ haline gelen bu platform, Facebook ve Instagram ile neredeyse yarışır haldedir.

Görsel arama hacminin gelişmesinden sonra işletmeler için daha yararlı bir hale gelen Pinterest, aylık olarak 320 milyonun üzerindeki kullanıcıya hizmet veren yerlerdendir. Küresel erişimini de sürekli yükselten Pinterest’in kullanıcıların büyük bir kısmını kadınlar oluşturuyor.

Uzmanların yaptığı araştırmalara göre hane halkının satın alımlarından sorumlu olan kitle kadınlar olduğundan dolayı Pinterest bu anlamda işletmelere muhteşem bir kaynak sunmuş oluyor. Uygulamaya ait olan diğer veriler arasında ise işletme hesabı sayılarının 500 bini aştığı, küresel e-ticaret alanındaki sosyal paylaşımların %45’lik kısmının yapıldığı bilgileri yer alıyor. Platformun aylık sayfa gösterim sayısı ise 5 milyar olarak öne çıkıyor.

E-Ticaret Sitenizde Pinterest’ten Nasıl Yararlanabilirsiniz?

Pinterest’in asıl amacı yönlendirmedir. E-ticaret siteleri için eşsiz bir yönlendirme aracı arıyorsanız Pinterest’i tercih edebilirsiniz. Eğer etkili bir şekilde kullanılırsa görsel aramalar sonucunda buradaki görselleriniz hedef kitlenizin karşısına çıkar. Böylelikle mağazanız üst kısımlarda yer almaya başlar ve Google üzerinden de organik bir trafik elde etmiş olursunuz.

Bunun için işletmenize uygun özel bir kurumsal hesaba sahip olmalısınız. Pinterest her ne kadar yüksek bir potansiyele sahip olsa da burası aslında bir sosyal ağ platformudur. Bu sebeple, doğru şekilde başarı elde etmek için ürünlerinize ilgi gösterebilecek kişilere ulaşmayı denemelisiniz. Pinterest kullanarak sağlayabileceğiniz yararlar ve uygulayabileceğiniz adımlar aşağıdaki şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitleyi belirleyerek ürünlerinizin görünürlüğünü artırabilirsiniz.
  • Tanıttığınız her bir pin, internet sitenizin trafik yönlendirme oranlarını yükseltir. E-ticaret sitelerinin kendi ürün sayfalarına linklemeler yapan pinler sayesinde trafik potansiyelinizi gözle görülür şekilde artırabilirsiniz.
  • Fiyat etiketleri içeren pinlerden destek alabilirsiniz. Verilere bakıldığı zaman bu pinlerin diğer pinlere göre %40 daha fazla ilgi çektiği görülüyor.
  • Hedef kitlenizin ürünler hakkındaki geri bildirimlerine mutlaka karşılık vererek aranızda bir etkileşim yaratmayı amaçlayın.
  • Ürünlerinizin kolayca keşfedilmesi için panolardan yararlanabilirsiniz.
  • Görsel odaklı olan sosyal ağ platformunda yüksek çözünürlüğe sahip görselleri kullanmaya özen göstermelisiniz.

Pinterest Kullanan E-Ticaret Sitesi Örnekleri?

Günümüzde Pinterest’in gücünden yararlanan pek çok e-ticaret sitesi bulabilirsiniz. Bunlar arasında Hepsiburada, N11 ve AliExpress gibi markaları görebilirsiniz. Kendi özel mağazalarında yer alan ürünlerini ve hizmetlerini Pinterest üzerinden müşterileriyle bir araya getiren büyük e-ticaret markaları, aylık 10 milyona kadar görüntü alabiliyor. Ayrıca sundukları ürünlere ait görsel platformlardaki keşif oranlarını da artırabiliyor.

Son Blog Yazıları