Gökay Bostancı
51.682
6 Aralık 2020 Pazar

Google Ads’te Sık Yapılan Hatalar Nelerdir?

Google Ads kullanırken yaptığınız hatalar düzeltilebilir hatalar arasındadır. Hata yapmaktan asla korkmamalısınız. Kazanacağınız deneyimin tadını çıkarırken sürekli bir üst noktaya geçebilmenin yollarını aramalısınız. Bunun için sık yapılan hataları inceleyebilir ve bu hatalardan uzak durarak reklam kampanyalarınızı yönetebilirsiniz.

Arama Terimi Raporu Nasıl Değerlendirilir?

Hedeflediğiniz özel anahtar kelimeler için yapacağınız araştırmalar ve çabalar sonucunda çıkardığınız anahtar kelime listenizi işin başında tamamlamalısınız. Arama terimleri raporu tam bu noktada devreye girer. Arama terimi raporu sizlere hedeflemiş olduğunuz anahtar kelimeleri baz alarak reklamlarınızı tetikleyen gerçek arama sorgularını görsel hale getirir. Bu durum aslında ziyaretçilerin gerçekte ne aradığını ve anahtar kelimelerinizle ne kadar ilgili olduğunu sizlere gösterir. Kelimelerdeki alakasızlık sorunlarını giderdikçe reklam harcamalarınız azalır. İçeriğiniz ile alakası olmayan kullanıcıların tıklaması ekstra maliyet anlamına gelir.

Negatif Anahtar Kelime Nedir?

Negatif anahtar kelimeler gereksiz aramalar sonucunda bütçenizin etkilenmesini önler. Negatif kelimeler tamamen sizin seçeceğiniz ve reklamlarınızı tetiklemesini istemediğiniz kelimelerden oluşur. Örneğin, negatif anahtar kelimelere ‘’ayakkabı’’ yazarsanız, arama sorgularında bu kelime üzerinden reklamlarınız gözükmeyecektir.

Negatif anahtar kelime seçimi kolay bir işlem gibi gözükebilir. Fakat takibinin sürekli yapılması ve titiz bir şekilde çalışılması önemlidir. Bunun için gerektiği zaman profesyonel destek almaktan çekinilmesi gerekir.

The Experiments Nasıl Çalışır?

AdWords, The Experiments özelliğini kontrollü bir test yapabilmeniz için sizlerle paylaşıyor. Bu özellik sizlere her türlü elementi test etme kontrolünü sunar. Experiment yani deney oluşturmak için basit bir şekilde test yapmak istediğiniz kampanyanızı seçmeniz ve sağ üst kısımda yer alan ‘’Drafts’’ butonuna tıklamanız yeterlidir. Böylelikle uygulamada olmayan fakat istediğiniz gibi üzerinde testler yapabileceğiniz kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Anahtar Kelime Kullanımı Nasıl Olmalı?

Aşırı anahtar kelime kullanımı büyük sorunlar yaşayabilmenize yol açabilir. Google sizlerden anahtar kelimelerinizin benzer temada olmasını talep eder. Temanız aşırı belirgin olabilir fakat tam zıt belirsiz tema da oluşturmanız mümkündür.

Bu noktada spam olarak algılanmayacak anahtar kelimeler seçmelisiniz. Örneğin, ‘’genel cerrahi’’, ‘’çocuk cerrahisi’’, ‘’göğüs cerrahisi’’ gibi kelimeleri ele alalım. Bunların tamamında cerrah temasında yer alan anahtar kelimeler bulunur. Fakat tek bir reklam kampanyasında gösterilmesi için belirsiz bir durum yaratır.

Genel cerrahi gibi sıka duyulan bir anahtar kelimeyi hedefinize alabilirsiniz. Hatta bu kelimeye şehir isimlerini ekleyerek anahtar kelimenizi yerelleştirmeyi deneyebilirsiniz. Örneğin ‘’genel cerrahi İstanbul’’ kelimesini düşünebilirsiniz. Bu kelimeyi kullanarak tek bir kelime sayesinde yukarıdaki kelimelere göre daha fazla verimlilik alırsınız.

Bolgesel-Trendler

Bölgesel Trendler Ne İşe Yarar?

Birçok hesap ülke geneline hitap edebilecek şekilde yönetilir. Hedeflenen kesim Türkiye’dir. Fakat özellikle belirlenmiş bir bölge yoktur. Bu tür bir senaryoda sorunlar oluşabilir. Asıl hedef kitlenizi ve bütçenizi gözeterek şehirlere ve hatta semtlere kadar değiştirebilirsiniz.

Büyük şehirler yüksek bütçe isteyebilir. Farklı coğrafi bölgeler arasındaki cihazların kullanımında da farklılıklar ortaya çıkabilir. Örneğin, çok fazla işe gidip gelen şehirlerde toplu taşıma araçlarında otururken göz atılan ve alışveriş yapılırken kullanılan mobil cihazlarda daha yüksek geri dönüşüm oranları görebilirsiniz. Bu detayları göz önünde bulundurarak yapacağınız bölgesel hedeflemeler yürüttüğünüz kampanyalarda sizlere daha iyi bir bütçe planlaması sağlayacaktır.

Listeye daha fazla örnek ekleyebilmeniz mümkündür. Fakat bunlar reklam kampanyalarınızı doğru şekilde analiz ederek belirlemenizi gerektirir. Yaptığınız hatalar ve elde ettiğiniz tecrübeler sonucunda daha az hatalı ve başarılı kampanyalar oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bütçe planlamanızı doğru şekilde geliştirdikten sonra reklam kampanyalarınızdan daha verimlilik alabilirsiniz.

Son Blog Yazıları