• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
6.133
14 Ocak 2021 Perşembe

Mikro E-Ticaret Entegrasyonu

Mikro e-ticaret ile uğraşıyorsanız bunun için uygun bir yazılım kullanmanız gerekebilir. Birçok farklı sektörde yararlanılan yazılımlar sayesinde sipariş, ürün, fotoğraf, stok ve fiyat güncellemelerini pratik bir şekilde yapabilirsiniz. Entegrasyon çalışmaları sayesinde e-ticaret sitelerinden alınan siparişleri mikro veri tabanına aktarabilir, fatura ve diğer türlü cari işlemlerini yönetebilirsiniz.

Mikro E-Ticaret Entegrasyonunu Kimler Kullanmalı?

Mikro entegrasyon çalışmaları e-ticaret faaliyetlerini aktif bir biçimde devam ettiren çoğu firmanın yararlanabileceği esnek bir yapıya sahiptir. Bu sistem hızlı bir şekilde fiyat ve stok güncellemesi yapmak isteyenler tarafından sıklıkla tercih edilir.

Entegrasyon sistemi sayesinde, mikro sistemlerde gerçekleştirdiğiniz değişikliklerin ya da yeni girişi yapılan ürünlerin e-ticaret sitenize aktarılmasını ve online platformlardan aldığınız sipariş ve ödemelerin mikroya aktarılmasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle iş yükünüz azalırken aynı zamanda zaman kaybı gibi durumların size yaratabileceği dezavantajdan kurtulabilirsiniz.

Mikro E-Ticaret Entegrasyonu Nasıl Çalışır?

Firmanızın verimini en üst düzeye getirebilecek mikro e-ticaret entegrasyonu sayesinde ürün kartlarını ve kataloglarını sitenize iletebilirsiniz. Ürün stok kodu, barkod kodu, fiyatlar, fotoğraf, stok miktarı, ürün ismi, kategori ve alt kategoriler gibi verileri aktarabilirsiniz.

Mikro sistemlerde ürünlerinizi e-ticaret sisteminize anlık olarak gönderebilirsiniz. Daha sonra eklediğiniz ürünleri de entegrasyon sisteminizi çalıştırarak online alışveriş platformunuzda yayına alabilirsiniz.

E-ticaret siteniz üzerinden aldığınız siparişler belirli aralıklar ile yazılımınıza düşmeye başlar. Var olan mevcut bir cari sipariş söz konusuysa o cari kartın altına sipariş işlenmeye başlanır. Var olmayan cari için otomatik bir şekilde yeni bir cari hesap açıları sipariş olarak işlenir.

Bir ürününüz ile ilgili sipariş aldığınız zaman mikro sisteminiz değişen stok miktarını anlık olarak e-ticaret platformunuza iletir. Siparişin gelmesiyle birlikte mikro sistemde değişen stok miktarınız e-ticaret sisteminize yansımaya başlar. Bunlar dışında stok sayımı yapıldığı zaman ya da ürün fiyatlarıyla ilgili toplu değişiklikler gerektiği zaman mikro entegre sistemi devreye girer. Stok ve fiyat güncellemeleri ise anlık olarak yenilenir.

Mikro E-Ticaret Entegrasyonu Avantajları Nelerdir?

Müşterilerinizin sanal mağazanız üzerinden veya doğrudan verdikleri siparişlerin takibini yapabilmek, müşteri hareketlerini izleyebilmek ve aktif durumu takip edebilmek için bu entegrasyon türüne sıklıkla ihtiyaç duyulur. E-ticaret ve ERP entegrasyonları sayesinde sitedeki siparişler ve ödemeler muhasebe programına aktarılabilir. Muhasebe programına doğrudan gönderilen sipariş veya ödemelere ait hareketler ise siteye aynı şekilde yönlendirilir.

Sürekli yenilediğiniz kampanyalar ile müşterilerinizi elinizde tutabilir ve daha çok sayıda satış gerçekleştirebilirsiniz. Müşterilerinizin her zaman tercih ettikleri ürünlerin dışında çapraz satışlar sayesinde ürün çeşitliliğinizi artırmaya başlayabilirsiniz.

E-ticaret sistemi ile sanal mağazalarınız, kampanyalarınızı daha iyi şekilde yayınlayabileceğiniz yerler haline gelir. Bu sistemlerdeki hesaplama kolaylığı, sipariş sonuçlanana kadar pratik düzenleme yapabilme imkanını sizlere sunar. Bu durum çevrimdışı perakende satışa göre çok daha büyük kolaylık sağlar.

Esnek analiz raporları, hedef ve maliyet esnekliğiyle birlikte veritabanı yapısının mimarisi üzerine kurulu olmasından kaynaklanan sistem avantajları vardır. Mikro e-ticaret entegrasyonu sayesinde ihtiyaç duyduğunuz finans yönetimi, sipariş takibi, sevk ve mal kabul operasyonları, dış ticaret yönetimi, genel muhasebe ve personel yönetimiyle analiz ve raporlama konularında avantajlı duruma geçebilirsiniz.

E-ticaret dünyasındaki varlığınızı sürdürebilmek istiyorsanız, rekabetin son derece yüksek olduğu bu alanda doğru hamleleri atmaya özen göstermelisiniz. Yeni kurduğunuz veya mevcut olarak yayında olan sanal mağazanız için ayırdığınız reklam bütçesi kadar altyapı ve entegrasyon sistemleri de önemlidir. Bu sistemler sayesinde işlerinizi daha güvenli ve hızlı bir şekilde yönetilebilir hale getirebilirsiniz.

Son Blog Yazıları