• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
13.823
18 Aralık 2020 Cuma

İşletmeler için Instagram Hesap Yönetimi İpuçları

Instagram hesap yönetiminiz için doğru bir strateji ve içerik planı oluşturursanız uzun vadede karlı çıkabilirsiniz. Instagram hesap yönetimini yaparken bazı şartlara uymanız ve kurallara dikkat etmeniz de gerekebilir. Bunun için sosyal medya yönetim kuralları dosyası oluşturabilir, personellerinizin takip etmesi gereken prosedürleri burada toplayabilirsiniz. Bunlar dışında aşağıdaki detaylara dikkat ederek Instagram hesabınızdan yüksek verimlilik alabilirsiniz.

Profil Bilgilerini Güncel Tutun

Instagram hesabınızı yönetmeye başlamadan önce profil bilgilerinizi güncel tutmanız ve eksiksiz bir şekilde doldurmanız gerekir. Dışarıya reklamlar haricinde sadece profil sayfanızdan verilebildiği için web sitenizin linkini de buraya ekleyebilirsiniz. Bununla birlikte ilgi çekici profil fotoğrafları hazırlamalı ve hikaye bölümleri için öne çıkan sabitlenmiş hikaye içeriklerini kategorilere ayırarak sunmalısınız.

İşletme Profiline Geçin

Instagram hesap yönetimini yaparken işletme profiline geçmeyi unutmamalısınız. İşletme profiline geçiş yaparak Facebook sayfanızı bağlarsanız, Instagram reklamlarını kullanmaya başlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram istatistik özelliklerinden yararlanmak için profile geçmeniz gerekir.

İstatistik Aracını Öğrenin

Instagram istatistik aracını aktif bir şekilde kullanmayı öğrenmelisiniz. Bu aracı kullanarak hedef kitlenizle ilgili geniş kapsamlı bilgiye ulaşabilirsiniz. İçerik stratejilerinizi geliştirebileceğiniz ve paylaşımlarınızın performansını analiz edebileceğiniz araç sayesinde yeni reklam stratejileri geliştirmeye başlayabilirsiniz.

İçerik Planı Hazırlayın

Instagram yönetiminizi yaparken paylaşımlarla ilgili içerik planınızı hazırlamalısınız. Hangi günlerde ne tür içerikler paylaşacağınızı, paylaşım sıklığınızın durumunu, içerik konseptlerini, türlerini, görsel şablon ve tasarımlarını belirlemeniz süreçte rahatlamanızı sağlar.

İçerik planınızı yaparken farklı konseptlerde içerikler üretmeye dikkat etmelisiniz. Hikaye paylaşımlarıyla birlikte video içerikler için ne gibi çalışmalar yapacağınızı belirlemiş olmalısınız. Video içerikleri Instagram için yüksek etkileşim ve geri dönüşüm sağlar.

İletişim Dili ve Stratejisini Belirleyin

Instagram’da oluşturacağınız iletişim dilini yönetim sürecinde net bir şekilde belirlemelisiniz. Instagram hesap yönetimi için standartlar belirlerken müşteriler ve takipçilerle ne tür bir iletişim kuracağınızı, onlara bu platform üzerinde ne şekilde yanıt vereceğinizi ve ortalama yanıt sürenizin ne olacağını belirlemelisiniz. Sosyal ağ platformları, müşteri desteği sağlayabilmek için önemli kanallar arasındadır. Bu platformlar üzerinde bir müşteri destek planı belirlemelisiniz. Personellerinize de bu plan ile ilgili detaylı eğitim sunmalısınız. Böylelikle farklı çalışanlarınız olsa bile aynı planı uygulayabilir ve destek isteyenlere aynı kalitede hizmet verebilirsiniz.

Reklam Planlaması Yapın

Instagram reklamlarınızı hesap yönetimi yaparken önceden planlayın. Instagram’da hangi dönemlerde ne sıklıkta reklam çıkacağınızı, reklam içeriğinin ne olacağını ve ne kadarlık bütçelerle reklam oluşturulacağını belirleyin. Reklamlarda doğru hedeflemeler yaparsanız, reklam içeriklerinizi doğru seçebilir ve doğru zamanlarda bu kampanyaları gösterebilirsiniz. Böylelikle reklam performansınızda ciddi bir artış olur.

Hedef Kitle Analizini Yapın

Instagram hesap yönetimindeki en önemli ayrıntı hedef kitle yönetimidir. Hedef kitleniz hakkında bilgi toplamanız, onların alışkanlıkları ve ilgi alanları hakkında bilgi sahibi olmanız onları daha iyi tanıyabilmenizi sağlar. Hedef kitleyi tanımak, içerik stratejilerini, iletişim dilini, reklam kampanyalarınızdaki içerikleri doğrudan etkiler.

Bu süreçte bu konu üzerinde mutlaka durulması gerekir. Paylaşımları yaptıktan sonra istatistik araçları üzerinde hedef kitle hakkında bilgi bulabilirsiniz. Zaman içerisinde verileri doğru şekilde kontrol ederek, profilinizin büyümesinin ne doğrultuda olduğunu bulabilirsiniz. Böylelikle hedef kitleniz değişmeye ve büyümeye başladığı zaman yeni stratejilerinizi hayata geçirebilirsiniz.

Instagram yönetiminin profesyonellik ve süreklilik gerektiren bir çalışma olduğunu asla unutmamalısınız. Bu noktada gerekli gördüğünüz takdirde profesyonel destek almaktan asla çekinmemelisiniz. Böylelikle reklam için ayırdığınız bütçenin daha verimli ve işlevsel bir şekilde kullanılmasını sağlayabilirsiniz.

Son Blog Yazıları