• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
17.747
5 Ocak 2021 Salı

E-Ticaret Kurumsal Web Tasarım Trendleri

Her yeni yıl e-ticaret sitelerindeki kurumsal web tasarımları biraz daha değişikliğe giderken, görsel anlamda daha köklü değişiklikler ortaya çıkıyor. İnternet sitesi tasarımları farklı trendlere göre şekillenirken önceliğin müşteriler olduğunun asla unutulmaması gerekiyor. Bu tür süreçlerde tasarımsal olarak kullanıcılara yenilikler sunmak ve güncel trendleri yakalayabilmek için yapabileceğiniz bazı özel çalışmalar bulunuyor.

Siyah Temalar

Geçtiğimiz senelerde birçok farklı internet sitesi ve uygulama kullanıcılara siyah tema seçeneğini sunmaya başlamıştı. Özellikle gece saatlerindeki kullanımlarda ya da beyaz ekran kullanımlarında insan gözünün yorulması sebebiyle siyah temaya yönelen kullanıcılar ortaya çıkıyor. Birçok sosyal platform da siyah temaya geçiş yaparak, kullanıcılara üst düzey ve yeni bir deneyim sunuyor. Önümüzdeki dönemlerde de siyah tema seçeneklerini daha fazla göreceğiz gibi gözüküyor.

Yumuşak Gölgeler ve Havadaki Ögeler

E-ticaret sitesi tasarımlarındaki en yeni trendler arasında havada duran ve yumuşatılmış gölgesi olan ürün görselleri bulunuyor. Bir ürün veya nesnenin fotoğrafının havada asılı duruyormuş gibi gösterilmesini sağlayan bu teknik gölgelerin daha yumuşak geçişlerle ortaya çıkmasını da sağlıyor. Bu tarz görseller slider gibi sitenin öne çıkan bölümlerinde ilgi çekebilir. Ayrıca görsel olarak da çoğu noktada göze iyi gelebilir.

Kullanıcı Deneyimi

Önemli olanın kullanıcılar olduğu unutulmamalıdır. Bu sebeple, kullanıcı deneyimine her şeyden çok daha fazla özen göstermeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini geliştirebilecek tasarımsal çalışmalar gerçekleştirmeniz, navigasyonu kolay hale getirmeniz kullanıcıların daha rahat alışveriş yapabilmelerini sağlar. Ayrıca sayfadaki karmaşayı ne kadar azaltırsanız kullanıcılar o derece memnun olacaktır.

Detaylı ve Özgün Ürün Görselleri

E-ticaret siteleri için kurumsal web tasarımı yaparken ürün fotoğraflarını artık daha detaylı hale getirmeniz gerekiyor. Kullanıcıların internet üzerinden alışveriş alışkanlıklarının artması sebebiyle ürün fotoğrafları daha da önemli bir hale geliyor. Kullanıcılarınızı ikna edebilmek, ürünü en iyi şekilde tanıtmak ve ürüne karşı bir talep yaratılabilmesi için ürün fotoğraflarınızı detaylandırmalısınız. Büyük ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla birlikte farklı açılardan çekilen fotoğrafları e-ticaret sitenizde mutlaka kullanmalısınız.

3 Boyutlu Ögeler

3 boyutlu ögeler yeni nesil trendler arasında yer alıyor. Özellikle buton benzeri kullanıcıları bir eyleme yönlendirebilen CTA elementlerinin 3D ögeler ile tasarlanması bekleniyor. Uzun süredir flat tasarım unsurlarını web sitelerinde görüyor olsak da bu uygulamanın yavaş yavaş hayata geçeceği söyleniyor. 3D elementler sayesinde e-ticaret sitelerinde büyük bir görsel değişiklik meydana gelebilir.

Kalın Fontlar

Kurumsal internet sitesi tasarımı trendlerinden biri kalın fontlar oluyor. Hem masaüstünde hem mobil cihazlarda kullanıcıların dikkatini çekebilmek ve tasarımsal farklılık yaratabilmek için kalın görünümlü yazı fontlarına ihtiyaç duyabilirsiniz. Kalın fontlar son 2 yılda popülerleşmeye başlayan ve önümüzdeki yıllarda sık sık karşılaşacağımız fontlar arasında yer alıyor.

Fotoğraf ve İllüstrasyonların Birlikte Kullanımı

Uzun süredir kullanılan tasarımlar arasında illüstrasyonlar ve fotoğraf bulunuyor. Yeni süreçte bu iki tasarımın birlikte kullanılması da devam edecek gibi gözüküyor. Sıradan ürün fotoğrafları yerine illüstrasyonlarla tasarlanan siteler kullanıcıların da daha fazla dikkatini çekecek.

Boş Alanları Değerlendirmek

Flat tasarımlarda ön plana çıkan en önemli ayrıntılar arasında ögeler arasındaki boş alanlar bulunuyor. Ögeleri birbirinden uzaklaştırmak ve karmaşıklığı azaltmak görsel açıdan sitenizin ve içeriklerinizin daha estetik gözükmesini sağlar. Yeni web tasarımı trendleri arasında da bol bol boş alanların değerlendirildiği örnekler bulunuyor.

Bu tasarım ayrıntılarına dikkat ederek trendlerden geri kalmayabilir ve e-ticaret sitenizin kurumsal kimliğini profesyonel bir şekilde dışarıya yansıtmaya başlayabilirsiniz. Doğru adımları takip ederek hedef kitlenize ulaşmayı başarabilirsiniz.

Son Blog Yazıları