Gökay Bostancı
41.087
4 Aralık 2020 Cuma

Sosyal Medyada İçerik Paylaşım Sıklığı Nasıl Planlanmalı?

Sosyal medyadaki içerik paylaşım sıklığınız, hesaplarınızı büyütmek ve kullanıcılarla iletişiminizi artırmak için en önemli ayrıntılar arasındadır. Paylaşımlarınızı düzenli olarak yaptığınız zaman hesaplarınız güncel hale gelir. Belli bir rutin ve düzen olmazsa hesabınızı büyütme konusunda ve yeni takipçilere erişebilme konusunda sorun yaşayabilirsiniz.

Paylaşım Sıklığı Hangi Faktörlerden Etkilenir?

İçerik paylaşım sıklığı, birkaç ayrı faktörden etkilenebilir. Bu detayları öğrenmeniz, sosyal ağlardaki paylaşım sayınızı ne kadar artırabileceğiniz konusunda sizlere ipuçları sunar.

İş Gücü

Elinizdeki iş gücü en önemli ayrıntılardandır. Sosyal ağlar üzerinde paylaşım yapabilmek belirli bir mesai ve iş gücü demektir. Bu sebeple, paylaşım sıklığı elinizdeki iş gücü ile doğru orantılıdır. Yeterli iş gücünüz ve bu işe odaklanabilecek bir ekibiniz var ise sosyal ağlarda daha fazla paylaşım yapmaya başlayabilirsiniz. Fakat iş gücünüz yetersiz kalırsa paylaşımlarınız azalmaya başlar.

İçerik Planı

Elinizdeki içeriklere ait planlarınız paylaşım sıklığını etkiler. Düzenli olarak içerik üretebilmek için belirli bir planınız olması daha doğru olacaktır. Farklı konularda içerik başlıkları belirlerseniz, markanız, ürün ve hizmetlerinizle ilgili içerik formatları hazırlayabilirsiniz. Sosyal ağlardaki paylaşımlarınız için belirli plan hazırlamanız da önemlidir.

Zaman Faktörü

İş gücü ile doğru orantılı ilerleyen bir diğer önemli faktör sosyal ağlardaki paylaşımlar için gün içerisinde ayırabileceğiniz zamandır. Belli bir mesai ve iş gücü gerektiren bu iş için belirli bir zaman ortaya koyulması gerekir. Zamanınızı ne kadar düzenli ve fazla ayırmaya başlarsanız alacağınız geri dönüşümler de o kadar yüksek olacaktır.

Paylaşım Sıklığı Neden Önemli?

Sosyal medya platformlarındaki paylaşım sıklığı birkaç farklı sebepten dolayı son derece önemlidir. İlk etapta yaptığınız paylaşımlar kullanıcılar ile etkileşime geçebilmenizi sağlar. Aynı zamanda hesabınız büyümeye başlar.

Belli bir paylaşım düzeni olmadan ilerlediğiniz takdirde hesabınızı büyütebilmeniz ve yeni hedef kitlelere erişebilmeniz mümkün olmaz. Sosyal ağ platformlarındaki tüketicilere sizi takip etmeleri için doğru bir sebep sunmanız gerekir. Bu sebeple, belirli plan kapsamındaki paylaşımlar yaparak kullanıcıların dikkatini doğru şekilde çekmelisiniz.

Paylaşım sıklığı, marka bilinirliği üzerinde doğrudan etkilidir. Düzenli bir şekilde paylaşım yapmanız ve markanızı sosyal ağlarda düzenli olarak tanıtmanız, yeni kitlelere ulaşabilmenizi sağlayabileceği gibi daha fazla kişinin markanızı görmesini de sağlar.

Paylaşımlardaki düzen ve süreklilik internet üzerindeki görünürlüğünüzü de etkiler. Sosyal ağlarda markanızla ilgili daha yüksek sayıda içerik yer alması, kullanıcıların sizinle ilgili konuşmasını sağlar. Bu durum marka imajınızı güçlendirir.

Düzenli paylaşım yapmadığınız ve belirli bir planı takip etmediğiniz zaman, takipçileriniz sizi unutmaya başlayabilir. Sosyal ağlar anlık olarak paylaşım yapılan ve içeriklerin en hızlı şekilde tüketildiği platformlardır. Arka arkaya birden fazla paylaşım yapıp daha sonra birkaç gün ya da hafta paylaşım yapmazsanız bu durum çalışmalarınızdan fayda görememenize sebep verebilir.

Paylaşım Aralığı Ne Kadar Olmalı?

Sosyal ağların her biri için farklı aralıklar belirlenmesi gerekebilir. Fakat ortalama olarak günde en az bir paylaşım yapılması farklı sosyal medya platformları için ideal olabilir. Günlük paylaşım yapmanız tüketicilerle etkileşime girmenizi hızlandırır.

Facebook ve Instagram üzerinde günlük paylaşım yaparak hesabınızı büyütmeye başlayabilirsiniz. Fakat 2-3 gün aralıklarla da paylaşım yapabilirsiniz. Her paylaşım arasında en az 4-5 saatlik süre olması gerekir. Üst üste içerik girmeniz spam olarak algılanabilir.

Twitter paylaşımları anlık olduğu için içerikler arasında 30 dakika ile 1 saatlik aralık bırakabilirsiniz. Gün içerisinde 4 ile 6 arasında paylaşım yapabilirsiniz. Fakat içerik planınızı buna uygun düzenlemediyseniz değişik bir strateji izleyebilirsiniz. YouTube için haftalık bir plan izleyebilirsiniz. Video içerikleri üretmek daha zor olduğu için haftalık video paylaşımları başlangıç aşamasında sizleri yormayacaktır.

Son Blog Yazıları