Pazar araştırması yapmak ve tanımak, daha iyi stratejiler geliştirebilmeniz için gereklidir. Yeni başlayanlar bir işe başlamadan önce mutlaka o sektör hakkında detaylı bir araştırma yapmalıdır. Aksi takdirde yapılan yatırımlar sonuç vermeyebilir.
Sektör analizi, şirketlere sektör ve pazar ile ilgili altın değerinde ipuçları verir. Veriler ışığında şirketin büyümesi için gerekli stratejiler oluşturulabilir ve gerekli olan yatırımlar belirlenebilir. İş planı yapacağınız zamanlarda da sektör analizinin faydalarını görebilirsiniz.
Farklı bir ürün grubu veya iş modeli ile devam etmek isterseniz iş modelinin ihtiyaçlarını araştırmanız ve pazarın güncel durumu hakkında bilgi almanız gerekir. Sektörel analiz yapıldığı zaman trendleri ve tüketici alışkanlıklarını da yakından öğrenebilirsiniz. Bu gelişmeler reklam ve pazarlama stratejilerinize yön verme konusunda size destek verir.
Tüm bunlara ek olarak sektör analizi yapılırsa pazardaki rekabeti yakından tanıyabilirsiniz. Rakip firmaları tanıyor olmanız, onların pazar payları hakkında bilgi sahibi olmanız işinizin hangi alanlarına yatırım yapmanız gerektiğiyle ilgili sizlere ipucu verecektir.
Rakip analizi yaptığınız zaman sektör analizi yapmak için hazır hale gelmiş olursunuz. İlk olarak pazardaki rekabeti ölçmeli, büyük ve küçük firmaları belirleyerek kendinizi bu ortamda ne şekilde konumlandıracağınızı araştırmalısınız. Elinizde bulunan mevcut sermayeye bakarak rekabet ortamında ne şekilde mücadele edebileceğinizi tahmin edebilirsiniz. Öne çıkabilmek için marka bilinirliğini artırabilecek çalışmalar yapmanız ve kullanıcıların ürünlerinize talep göstermelerini sağlamalısınız. Bu sebeple, sektördeki rekabeti yakından takip etmek ölçümleme işlemleri için önemlidir.
Analiz yaparken, tüketicilerin sektördeki ürün ve hizmetlere karşı nasıl bir eğimi olacaklarını araştırmalısınız. Ürünlere ne şekilde bir talep oluyor, tüketici kitlesinin ürünleri satın alma alışkanlıkları nelerdir, internetten alışverişlerde ürünlere talep var mı yok mu gibi soruların cevaplarını araştırmalısınız. Tüketici alışkanlıkları ve beklentileri bu noktada son derece önemlidir. Sektörde faaliyet göstermenin bu detaylara dikkat edilmediği zaman zor olduğunu unutmamalısınız. Tüketici alışkanlıkları anlaşılmadan yapılan pazarlama ve reklam çalışmalarından beklenen sonuçları alamazsınız.
Tüketicilerin ürünlere ne şekilde ilgi gösterdiğini ölçmeniz önemlidir. Ürünlere karşı olan ilgi gelecekteki pazarın durumunu net bir şekilde görebilmenize destek verebilir.
Belirli ürünlere hali hazırda talep varsa, ürün bilinirliğini artırmak yerine markanızı tanıtmaya çalışmanız ve ürün satışlarını artırabilecek çalışmalar yapmanız gerekebilir. Bu sayede pazarlama ve reklam çalışmalarınızı hızlandırabilirsiniz.
Ürünle ilgili ilgi yoksa ve bu ürün tüketicilerin belirli sorunlarını çözüyor ya da onların ilgisini çekebilecek ürünlerdense, ürüne talep yaratmak için yine pazarlama çalışması yapmanız gerekir. Çalışmalar neticesinde markalaşma üzerine yoğunlaşabilirsiniz.
Sektör analizi yapılırken, tüketicilere hangi kanallardan ulaşmanız gerektiğini net bir şekilde belirlemelisiniz. Doğru pazarlama ve reklam stratejileri oluşturmak ve çalışmalardan yüksek verimlilik almak için doğru kanalları seçmelisiniz. Aksi takdirde yanlış mecralarda reklam kampanyalarına yatırım yapmanız zaman ve para kaybetmenize sebep olabilir.
Tüketici alışkanlıklarını analiz ederken onlara nasıl ulaşabileceğiniz bu sebeplerden dolayı önemlidir. Google AdWords çalışmaları, influencer pazarlaması, içerik stratejileri, e-posta çalışmaları gibi farklı kanallardan yararlanabileceğinizi unutmamalısınız.
Bu kanallar arasında araştırma yaparken kendi ihtiyaçlarınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Her platformun ve kanalın verebileceği sonuçlar farklı olacağından dolayı adımlarınızı dikkatli atmalısınız. Ayrıca analizleri yaparken pazarın gelecekte ne durumda olabileceğini araştıran çalışmaları da gerçekleştirmelisiniz. Pazarın mevcut hali iyi olsa bile gelecekte trendler devam etmeyebilir. Bu durumda yatırımlarınız ve çalışmalarınız tamamen boşa gidebilir.