Gökay Bostancı
33.854
3 Aralık 2020 Perşembe

Pandemi Döneminde E-Ticarete Yatırımı için Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Fiziki mağazalar için pandemi sürecinde e-ticaret platformlarına yatırım yapmak kaçınılmaz hale geldi. Geçtiğimiz ilkbahar aylarında başlayan kısıtlamalar ve sokağa çıkma yasakları sebebiyle fiziki mağazalar ekonomik açıdan büyük darbeler aldı. Fakat e-ticaret firmaları bu dönemde internetten satış yapabildikleri için daha az zarar ettiler. İşinizi internete taşımanız, pandemi sürecinde ve sonrasında şirketinizin ayakta kalabilmesi için son derece önemlidir. Bunun için bazı detaylara dikkat edilmesi gerekir.

Alan Adı ve Hosting Nasıl Seçilir?

Fiziki mağazanızı internete taşıyabilmek için ilk etapta alan adı almalı ve hosting seçiminizi yapmalısınız. Web sitenizi barındıracağınız sunucu seçimine dikkat etmelisiniz. Güvenilir ve kapasitesi artırılabilir hosting seçimi önemlidir. Zaman içerisinde geliştireceğiniz çalışmalarınız sebebiyle sitenizin altyapısını büyütmeniz gerekebilir. Bununla birlikte internet üzerinden satışlarda tüketicilere güven de vermelisiniz. Bu sebeple, güvenilir hosting firmalarını seçmelisiniz.

Altyapı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Alan adı ve hosting seçiminden sonra güvenilir bir altyapı seçimi yapmalısınız. Ücretsiz yazılımlar, firmaya özel geliştirilen kodlamalar ve hazır e-ticaret paketleri bu süreçte altyapı için kullanılabilir. Fakat işinizi geliştirmeye başladığınız zaman üçüncü parti yazılımlara ihtiyaç duyabilirsiniz. Firmaya özel kodlamaların yapılması aranan özelliklere göre zaman alabilir ve maliyeti değişebilir. Bunun yanı sıra düzenli site bakımı, güncellemesi gibi çalışmaların da hesaba katılması gerekir.

Hazır e-ticaret alt paketleri birçok özelliği sizlere sunar. İşin arka planındaki teknik kısımlarıyla uğraşmadan işinize odaklanabilirsiniz. Fiyatların sabit olması sebebiyle farklı özelliklere ek ücret ödemeniz gerekmez.

E-Ticaret Sitelerinde Depo ve Stok Yönetimi Nasıl Yapılır?

İnternet üzerinden satış yapmaya başladığınız zaman depo yönetimini düzenli bir şekilde yapmalısınız. Fiziki mağazanız haricinde ürünler satılacağı için internetten satışlar için belirli stok adetleri belirlemeli ve depo yönetiminizi bu şekilde gerçekleştirmelisiniz.

İnternetten sattığınız ürünlerin deponuzda bulunması ve stoğun site üzerinden güncel bir şekilde yayınlanması önemlidir. Stoğu olmayan ürünleri sattığınız zaman müşterileriniz bu durumdan hoşlanmayacaktır. Bu durum aynı zamanda marka imajınızın da zedelenmesine yol açabilir.

Pazarlama ve Reklam Stratejileri Nasıl Oluşturulur?

Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisinin bu süreçte dikkatli bir şekilde ele alınması gerekir. Rakipleriniz bu çalışmaları yaptığı zaman geride kalmamak için sizler de profesyonel şekilde çalışmalardan yararlanmalısınız. Pazarlama ve reklam stratejileri ile ilgili tecrübesiz olduğunuzu düşünüyorsanız bu konuda profesyonel destek almayı deneyebilirsiniz. Pazarlama ve reklam çalışmalarının süreklilik isteyen çalışmalar olduğunu asla unutmamalısınız.

Pazarlama ve reklam stratejilerini geliştirmeden önce mutlaka hedef kitle araştırması yapmalısınız. Doğru hedef kitle analizi yaparak ürün ve hizmetlerinizin daha geniş kitlelere erişebilmesini sağlayabilirsiniz.

E-Ticaret Siteleri için Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

E-ticaret platformunuzun sosyal medya kanallarında yer alması gerekir. Bunun için özel bir strateji geliştirilmesi önemlidir. Sosyal medya platformlarında dikkat etmeniz gereken ilk ayrıntı profillerinizi aynı görsel dil ile eksiksiz bir şekilde oluşturmak olmalıdır.

Her platformda aynı ismi ve görselleri kullanmanız marka dilinizin yaratılması sürecinde son derece önemlidir. Sosyal medya platformlarında hedef kitleniz ile iletişime geçmelisiniz. Gelen yorumları tek tek cevaplayarak güvenilir bir marka olduğunuzu dışarıya yansıtabilirsiniz.

Olumlu ve olumsuz tüm yorumları değerlendirirken aynı zamanda sosyal medyaya özel kampanyalar yapmayı da unutmamalısınız. Hedef kitle ile etkileşim içerisinde olmanız markanızın güncel kalmasına yardımcı olur. İçerik paylaşımlarınızı düzenli şekilde yaparak ürün ve hizmetlerinizi en iyi şekilde tanıtabilirsiniz. Bunun için içerik stratejilerinizi önceden geliştirmeniz ve içerik takviminize uygun hareket etmelisiniz.

Son Blog Yazıları