• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
15.448
5 Aralık 2020 Cumartesi

Görsel Optimizasyon Nedir ve Nasıl Yapılır?

Arama motoru optimizasyonu yani SEO söz konusu olduğu zaman akla gelen ilk konu sitenin içerikleridir. İçerik optimizasyonu ise en yaygın türler arasındadır. Fakat madalyonun diğer tarafında her zaman görsel optimizasyonu yer alır. Görsellere sahip olmayan bir internet sitesi sıkıcı metinler içeren bir sayfaya dönüşebilir. Bu sebeple, görseller kullanıcıları sitenize çekebilme konusunda büyük bir rol üstlenir.

Yayınladığınız içeriğin okunup okunmamasında konuyla alakalı görsellerin olup olmaması son derece önemlidir. Fakat görsel seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken birçok farklı nokta vardır. Çok yüksek kalitedeki görseller kullanmanız sonucunda sayfanız yavaşlayabilir ve kullanıcılar bu sebepten dolayı sayfanızı terk edebilir.

Görsel Boyutu Nasıl Olmalı?

Seçeceğiniz görsellerin boyutları üzerinde çalışmalısınız. Yüksek boyutlu görseller sitenizin yüklenme hızına zarar verebilir. Kaliteden ödün vermeden doğru büyüklükteki görselleri seçmeniz, tarayıcının sayfayı yüklemeye çalışırken görsellerinizin sayfanızın diğer kısımları üzerinde ekstra yük yapmamasına yol açar.

İnternet sitelerinde genellikle PNG ve JPG formatları tercih edilir. Fakat boyut olarak PNG ile JPG arasında boyut farklılıkları olabilir. Bu detaya dikkat edilmesi gerekir.

Görsel Telif Hakkı Nedir?

Görsel seçerken telif haklarına da dikkat etmelisiniz. Seçiminizi yaparken bu detaya dikkat etmezseniz yasal sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Görsellerinizi kendiniz yapıyorsanız veya stock fotoğraf kullanıyorsanız sıkıntı yaşamazsınız. Fakat diğer türlü görseller seçerseniz telif hakkına takılabilirsiniz. Bu durum ciddi sorunlar yaşamanıza sebep olabilir.

Gorsel-URL-Yapisi

Görsel URL Yapısı Nasıl Düzenlenmelidir?

Görsellerinizi mutlaka içeriğinizle alakalı bir şekilde isimlendirmelisiniz. Arama sonuçlarında ‘’beyaz ayakkabı’’ arayan birisi ‘’görsel1’’ isimli görselinizi asla göremez. Bu verdiğiniz isimler bir çeşit kod görevi görür. Örneğin, ‘’beyaz ayakkabı’’ için bir görsel yayınlamak istiyorsanız görselin adı yani URL adresinde Türkçe karakterlere yer vermemelisiniz. Ayrıca kelime aralarına ‘’-‘’ işareti koymalısınız. Bu durumda ‘’beyaz ayakkabı’’ için ‘’beyaz-ayakkabi’’ isimli bir görsel dosyası oluşturmalısınız.

Görsel Alt Etiketi Nedir?

Görsellerinize alt etiketler eklemelisiniz. Böylelikle hem title hem alt etiketleri ile görselin ne olduğunu arama motorlarına net bir şekilde anlatmış olursnuz. Gelişen Google algoritmaları görsellerde yer alan yazıları okuyabiliyor olsa bile alt etiketi ile web sitemizden alacağı verileri daha iyi bir şekilde analiz etmesine yardımcı olabilirsiniz.

Stock fotoğrafları kullanmayı elinizden geldiği kadar kullanmamaya özen göstermelisiniz. Birçok internet sitesinde benzer fotoğraflar yer alabileceği için kullanıcılar bu durumdan dolayı sıkıntı duyabilir. Bu sebeple, kendi tarzınızı ve içeriklerinizi yansıtabileceğiniz özgün görselleri kullanmayı tercih edin.

İçerik ve Görsel Uyumu Nasıl Olmalı?

Hazırladığınız içeriklerle kullandığınız görseller arasında sıkı bir bağ oluşturmalısınız. Clickbait olarak tabir edilen içerikle alakasız görsellere başvurduğunuz zaman internet kullanıcıları ve arama motorları gözünde değersiz konuma düşebilirsiniz. Seçeceğiniz görseller kullanıcılara metinleriniz ve içerikleriniz ile ilgili ipuçları vermelidir. İçerik türüne göre hareket etmek optimizasyonun en önemli kısmıdır.

İlgili programlardan yararlanarak görsellerinizi daha ilgi çekici hale getirebilmeniz mümkündür. Üstelik bunun için uzman olmanıza da gerek yok. Çektiğiniz fotoğraflara farklı filtreler ve efektler ekleyebilirsiniz. Ayrıca içeriğiniz ile ilgili ufak metinler de ekleyebilmeniz mümkündür.

Görsel optimizasyonu detaylı ve zor görünse dahi titiz bir şekilde yapıldığı zaman sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralara yerleşebilmesine imkan tanır. SEO çalışmalarınızdan yüksek verimlilik almak isterseniz tüm bu adımları büyük bir sabır ve titizlikle takip etmelisiniz. Görsel optimizasyonlarını yaparken özgünlüğü de unutmamalısınız. Özgün görseller kullanırsanız, kullanıcıların görsellerinizi kendi aralarında paylaşmalarına yol açabilir ve böylelikle içeriklerinizin doğal yöntemlerle geniş kitlelere ulaşabilmesini sağlayabilirsiniz.

Son Blog Yazıları