• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
7.531
15 Kasım 2020 Pazar

Facebook Reklamları Neden Hala Önemli?

Facebook reklamlarından yararlanmak, günümüzde e-ticaret firmaları için en önemli pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Facebook denildiği zaman sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da düşünmeniz gerekiyor. Instagram’ın Facebook tarafından satın alınmasıyla birlikte Facebook reklam yöneticisi bu iki platform için reklam yönetimi yapılabilmesine imkan veriyor.

İki platformda da ayrı şekilde reklam verilebilmesi reklamları daha da özelleştirmeyi ve tek bir platforma odaklanabilmeyi kolay hale getiriyor. Özellikle hedef kitlesi Instagram’a daha fazla yönelmiş firmalar, Facebook yerine Instagram’a reklam vermek istiyor. Ancak Facebook reklamları günümüzde pek çok kişi ve firma için hala büyük bir öneme sahip.

En Yüksek Aktif Kullanıcı Sayısı

Trendler farklı platformlara kayıyor olabilir. Fakat Facebook hala dünya çapında en fazla aylık aktif üye sayısına sahip olanlar arasında yer alıyor. Bu durum platform üzerindeki erişilebilecek kitlenin büyüklüğünü doğrudan etkiliyor. Farklı demografik özelliklere ve ilgi alanlarına sahip milyonlarca kişi Facebook sayesinde erişilebilir oluyor.

Marka Bilinirliği

Facebook platformunda reklam vermek, geniş kitlelere ulaşılmasını sağlıyor. Farklı hedeflemeler yapabilmek, Facebook’un kullanıcı tabanında bulunan müşteri profillerine ulaşabilmenizi sağlıyor. Organik içeriklerle birlikte reklam kampanyalarında da markanızı tanıtabilecek hamleler yapabilirsiniz. Böylelikle insanların sizinle ilgili daha fazla içerik görmesini sağlayabilirsiniz.

Satışları Artırabilir

Facebook’ta reklam vermeniz satışlarınız üzerinde etkili bir rol üstlenir. Sosyal medya, reklam ve satış için önemli bir görev üstlenir. Farklı reklam modellerinden destek alarak ürünlerinizi öne çıkarabilir ve tüketicileri ürünlerinizi satın almak için yönlendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra Facebook’ta mağaza açarak e-ticaret sitenizdeki ürünleri listeleyebilirsiniz. Facebook üzerinden de satış yapabilirsiniz. Bu durum satışlarınızı artırma ve ürünlerinizi tanıtmak için en etkili yöntemler arasındadır.

Geniş Hedefleme Seçenekleri

Facebook’ta reklam vermeniz farklı hedef kitlelere ulaşabilmenizi sağlar. Geniş reklam hedefleme seçenekleri, tam olarak aklınızdaki müşteri profiline ulaşmanızı sağlar. Dijital pazarlamadaki önemli kriterlerden birisi hedeflemedir. Doğru hedeflemeleri yaptığınız zaman reklam performanslarını ve geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Doğru demografik yapıyı seçebilmek zaman aralıklarını belirlemek, ilgi alanlarını oluşturmak ve bütçe kontrolü yapmak, reklam metinleri ile görselleri doğru ayarlayabilmek gibi detaylar reklam performansınızı önemli bir ölçüde artırır.

Reklamlarınızı Hızlıca Çıkabilirsiniz

Facebook platformunda reklam verebilmek son derece hızlıdır. Reklam içeriklerinizi ve görsellerinizi hazır hale getirdikten sonra hedefleme ayarlarını yaparak bütçenizi girebilirsiniz. Özellikle kampanya sürecinde hızlıca tanıtım yapmak isterseniz reklamlarınızı hızlıca yayınlamak için Facebook’u tercih edebilirsiniz. Böylelikle zamandan büyük bir tasarruf elde etmiş olursunuz.

Hızlı Geri Dönüş

Doğru hedeflemeleri yaptığınız zaman reklam içeriklerinizi ilgi çekici bir hale getirebilirsiniz. Facebook’ta reklam vermek sizlere hızlı şekilde geri dönüş sağlayabilir. Günlük olarak milyonlarca kişinin kullandığı platformu tercih etmeniz avantajlı duruma geçmenize destek verir. Yeni açılan firmalar, hızlıca ürün satışlarına başlamak için Facebook reklamlarından destek alabilirler.

Doğru Hedef Kitleye Hızlı Erişim

Bir reklamdan yüksek geri dönüş alabilmeniz tamamen hedef kitle stratejisiyle alakalıdır. Reklam stratejileri geliştirilirken Facebook’un sizlere özel seçenekler sunması avantajlı duruma geçmenizi sağlar. Hedef kitlenin belirlenebilir olması sayesinde bütçenizi doğru şekilde planlayabilirsiniz.

Hedef kitleye ait olan yaş, cinsiyet, lokasyon, eğitim durumu ve daha birçok veriyi seçebiliyor olmanız Facebook’u diğer platformlardan ayıran en temel özellikler arasındadır. Bu özelliklere dikkat ederek doğru seçimler yaparsanız hedef kitlenizin dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.

Reklam planlaması yapılacağı zaman eğer bu alanda tecrübesiz olduğunuzu düşünüyorsanız profesyonel destek almaktan asla çekinmemelisiniz. Profesyonel çalışmalar sonucunda bütçenizin daha verimli şekilde kullanılabilmesini sağlayabilirsiniz.

Son Blog Yazıları