• +90 212 709 97 74
  • info@techsoft.com.tr
Gökay Bostancı
6.263
29 Kasım 2020 Pazar

E-Ticaret Sitelerinde Blog Yönetimi Nasıl Yapılır?

Bloglar, doğru şekilde yönetildiği zaman e-ticaret sitelerine organik trafik sağlayabilmenize yardımcı olur. Yeni kitlelere ulaşabilmeniz için yararlanabileceğiniz blog sayfaları son derece önemlidir. Ancak blog yönetimi yaparken dikkat edilmesi gereken ciddi detaylar vardır.

E-Ticaret Sitelerinde Anahtar Kelime Kullanılır mı?

Blog yönetiminizi yaparken, içerik kısmında kullanacağınız ve blogunuzu bunun etrafında geliştireceğiniz anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. SEO, bu süreçte sizin için olmazsa olmaz olacaktır. Doğru anahtar kelimeleri seçerek, arama sorgularına yanıt verebilecek içerikler oluşturabilirsiniz. Böylelikle Google üzerinden daha fazla trafik elde edebilirsiniz.

Genel olarak sektör ile alakalı anahtar kelimelerinin yanı sıra, alt ve yan anahtar kelime gruplarını da belirlemelisiniz. Blog bölümünde SEO odaklı içeriklere yer vermeniz bu süreçte yapmanız gereken çalışmalar arasındadır.

E-Ticaret Siteleri için SEO Önemli mi?

Blog yönetirken bir SEO stratejiniz olmalıdır. Anahtar kelime planlamasının yanı sıra blog yazımı esnasında uygulanması gereken SEO tekniklerini planlamalısınız. Yazım kuralları, başlıklar, meta açıklamaları, görsel ve video gibi detayları önceden belirlemelisiniz. Ayrıca anahtar kelime yoğunluğuna da dikkat etmelisiniz.

Blog-yazilarinin-e-ticarete-etkileri

İçerik Planı Nasıl Oluşturulur?

İçerik planlaması bir diğer önemli detaydır. Haftanın hangi günlerinde, ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı ilk olarak belirlemeniz önemlidir. Blog yazımı belirli bir iş gücü, emek ve zaman gerektirir. Bu sebeple, elinizdeki tüm imkanlarla hangi sıklıkta içerik yazabileceğinizi belirlemiş olmalısınız. Daha sonra blog konularını belirleyebilirsiniz. Farklı kategoriler oluşturmanız ve farklı zamanlarda içerikleri yayınlamanız son derece önemlidir. İçeriklerinizde okuyuculara faydalı olmayı asıl göreviniz olarak belirlemelisiniz.

İçerik Konusu Nasıl Bulunur?

İçerik takvimi oluşturmaya başladığınız zaman en önemli detaylardan birisi içerik konularıdır. E-ticaret sitenizin blog kısmında kullanabileceğiniz farklı içerik formatları ve konuları vardır. Güncel haberler, sektörel gelişmeler ve konular, ürün tanıtımları, ürün kullanım alanları, ürünlerle ilgili ipuçları, rehber içerikleri, sık sorulan sorular ve liste içeriklerine blogunuzda yer ayırabilirsiniz.

Farklı konular için planlama yapmanız, yukarıda belirtildiği üzere blogunuza çeşitlilik katar. Bununla birlikte farklı kategoriler ve içerikler seçmeniz, Google üzerinde farklı arama sorgularına yanıt verebilmenizi sağlar. Böylelikle trafiğinizde gözle görülür bir artış ortaya çıkmaya başlayabilir.

Paylaşım Düzeni Nasıl Belirlenir?

Blog yönetiminde içeriklerin ne şekilde ve ne zaman paylaşılacağı önemlidir. Düzenli bir şekilde paylaşımlar yapmanız birkaç farklı sebepten dolayı hassas bir konudur. Paylaşımlarınızın düzeni arama motorlarının gözünde değer kazanmanızı sağlar.

Haftada bir içerik yazıyor olsanız bile bunu her hafta düzenli olarak yapmanız gerekir. Düzeni bozduğunuz takdirde indekslenme konusunda problem yaşayabilirsiniz.

Bir diğer önemli konu ise takipçilerinize düzenli içerik sunduğunuz zaman markanızın takipçilerinin oluşmaya başlamasıdır. Topluluk oluşturabilmek için düzenli içeriklere yer ayırmayı asla unutmamalısınız.

İçeriklerinizin sayısı da kalitesi de önemlidir. Çok fazla sayıda içerik yazmanız ve bu içeriklerin kalitesiz olmasının size bir faydası olmaz. Hem SEO hem içerik hem de yazı değeri olarak, kaliteye önem vermeniz sayılara odaklanmanızdan daha önemlidir. Bu sebeple, içerik takviminizi oluştururken, yazı sayısından ziyade yazıların kalitesine odaklanmalısınız. Kaliteli içerikleri düzenli şekilde paylaşarak hedeflerinize ulaşmaya başlayabilirsiniz.

Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?

Kendi istediğiniz konulardan ziyade hedef kitlenize hitap edebilecek içerikler belirlemelisiniz. Hedef kitlenizin merak ettiği konularda içerikler oluşturursanız, alacağınız geri dönüşümler daha yüksek olur. Anahtar kelime seçimi de bu noktada yine ön plana çıkar.

Hedef kitleye göre içerikler oluştururken sektörünüzle alakalı olabilecek yan konulara da girmelisiniz. Sizin ürünleriniz ve hizmetleriniz ile ilgilenen kişilerin merak edebileceği konulara mutlaka değinmelisiniz. Böylelikle konu çeşitliliği oluşturarak farklı alanlarda içerikler yayınlamış olursunuz.

Son Blog Yazıları