E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak istiyorsanız izlemeniz gereken birçok farklı strateji yer alıyor. Doğru adımları atabilmek ve işin en başında marka duruşunu yaratabilmeniz, uzun vadeli markalaşma sürecinde hızlanmanızı sağlıyor. Markaya ait isim, logo, renk tercihleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi birçok ayrıntı marka yaratma sürecinde ön plana çıkıyor.
Marka yaratma sürecinizde, tüketicilerin sizi ne şekilde görmesini istediğinizi belirlemiş olmalısınız. Markanızla karşılaştıkları zaman gözlerinde ne tür bir imaj oluşacağı belirlenmelidir. Bu sebeple, kullanacağınız renkler, marka ismi, logo gibi detaylar ilk etapta markanızın kimliğini dışarıya yansıtacaktır. Seçtiğiniz isim, logodaki renkler ve sloganınız ilk izlenimleri yaratır.
Tüketicilerin gözündeki imajınız için ilk önemli unsurları net bir şekilde belirlemelisiniz. Logonuz, marka adınız, kullandığınız renk ve sloganları özenle seçerek, uzun vadede kullanabileceğiniz bir kimlik yaratabilirsiniz.
Marka yaratabilmeniz için internet üzerinden satışı da yapabilmek için online platformlardan yararlanmalısınız. İlk olarak e-ticaret sitenizi kurmanız ve sosyal ağlar üzerinden kendi profillerinizi oluşturmalısınız. Bütün platformlar üzerinde aynı temaları, slogan, logo ve görsel konseptlerini kullanmanız markanızı oluşturmanız sırasında sizlere yardımcı olacaktır. Bu detayları tamamladıktan sonra sürekliliği sağlamanız ve bütün platformlarda aynı imajı sergilemeniz gerekir.
Markalaşma sürecine giriş yaptıysanız dijital platformlarda aşağıdaki detayların üzerinde durmalısınız;
Marka oluşturma sürecinde, yapacağınız bütün işlerde markanızı öne çıkarmanız son derece önemlidir. Kullanıcıların sizleri tanıması ve markanıza aşina olması için bu çalışmaları yapmalısınız. İnternet sitenizdeki logo ve sloganlarınızı, sosyal ağlarda ve diğer platformlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarında kullanarak markanızı vurgulamalısınız. Bununla birlikte bütün çalışmalarınızda aynı iletişim dilini kullanmanız ve içeriklerde de süreklilik sağlamanız markalaşma açısından son derece büyük bir önem taşır.
Markanın ulaşabileceği hedef kitleyi önden belirlemeniz önemlidir. Hedef kitleye göre, kullanabileceğiniz slogan, logo, renkler, tasarımlar ve kullanacağınız dil değişebilir. Bu sebeple, öncelikli çalışmalarınızın hedef kitleyi araştırmak olması son derece önemlidir. Hedef kitleyi doğru şekilde anlamanız, onlara en iyi ve en doğru şekilde ulaşabilmenizi sağlar.
Markalaşma sürecine girdiyseniz bütün çalışmalarınızda web sitenizde aynı dili kullanmalısınız. İletişim stratejilerinizi oluşturmanız, aynı görsel temaları kullanmanız ve bir bütünlük elde etmeniz son derece önemlidir. Tüketicilerin gözünde markanın değerini oluşturmak için sürekliliği sağlamanız ve aynı şablonla ilerlemeniz marka algısını yaratabilmeniz için önem taşır.
Marka yaratabilmek için yapmanız gereken bir diğer şey ise tüketicilere değer sunmaktır. Rakiplerden farklılaşabilmek ve onların önüne geçebilmek, tüketicilere sizden alışveriş yapmaları ve sizi takip etmeleri için bir sebebe ihtiyaç duyar. Bu durum onlara sunduğunuz değerle ortaya çıkar. Ürün ya da hizmetlerinizin tüketicilerin hayatlarını nasıl kolaylaştırdığını anlatabilirsiniz. Pazarlama ve içerik çalışmalarında sürekli yeni bilgiler vermeniz gerekir. Bu konular ile alakalı bilgiler sundukça tüketicilere değer vermiş olursunuz.
Yeni bir marka kimliği yaratırken görsel dili oluşturmak da son derece önemlidir. Etkileyici bir görsel dil oluşturarak tüketicilerin gözünde markanızın daha prestijli olmasını sağlayabilirsiniz. Görsel dili bütün platformlarda aynı şekilde kullanmanız da bütünlük oluşturabilmeniz açısından son derece önemlidir. Bu sebeple, görsel dilinizi yaratırken aynı şekilde kullanıcılara hitap etmeye özen göstermelisiniz.